Jolla تولید کننده یک سیستم عامل متفاوت برای گوشی های هوشمند

  • منبع: phoenarena
  • تاریخ: سه شنبه 23 تیر 1394 - 04:12
  • صفحه: اخبار
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
Jolla تولید کننده یک سیستم عامل متفاوت برای گوشی های هوشمند

کمپانی فنلاندی Jolla که توسط کارکنان سابق نوکیا تاسیس شده است اعلام نموده که به زودی بخش تولید و توسعه سیستم عامل خود را از بخش سخت افزاری و تولید گوشی و تبلت خود جدا خواهد نمود. Jolla Ltd. هم چنان مسئولیت توسعه و مالکیت سیستم عامل تولیدی این کمپانی با نام Sailfish OS را بر عهده خواهد داشت در حالی که تا انتهای تابستان یک کمپانی تحت لیسانس جدید مسئولیت بخش سخت افزار را برعهده خواهد گرفت.

این کمپانی در سال 2011 توسط کارکنان سابق نوکیا تاسیس شده است و پس از تولید سیستم عاملی جدید برای دستگاه های هوشمند و متفاوت با آندروید، iOS و ویندوز، هم اکنون شانس زیادی را برای تبدیل شدن به یک قدرت جهانی در حوزه دستگاه های هوشمند دارد، چرا که هم اکنون برخی از کمپانی های بزرگ به دنبال ساخت دستگاه هایی با سیستم عامل Sailfish این کمپانی هستند. هسته اصلی این سیستم عامل، MeeGo لینوکس که یک سیستم عامل منسوخ شده است می باشد.

در حال حاضر تنها دستگاه دارای سیستم عامل Sailfish موجود در بازار اسمارت فون Jolla نام دارد که البته دستگاه دوم سا همان تبلت Jolla نیز در راه است. این تبلت در ماه ژوئن یا آگوست با صفحه نمایش 7.9 اینچی دارای وضوح 1536 در 2048 پیکسل وارد بازار خواهد شد.

دیدگاه ها
افزودن دیدگاه
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)