پایان مشارکت BlackPhone و GeeksPhone در ساخت گوشی های هوشمند امن

  • منبع: phoenarena
  • تاریخ: پنجشنبه 25 تیر 1394 - 15:01
  • صفحه: اخبار
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایان مشارکت BlackPhone و GeeksPhone در ساخت گوشی های هوشمند امن

پس از افشاگری های ادوارد اسنودن مامور سابق آژانس امنیت ملی امریکا در سایت ویکی لیکس در مورد وجود مکانیزم های جمع آوری اطلاعات و شنود کارگزاری شده در برخی از گوشی های هوشمند برندهای برتر موبایل، تلاش ها و محصولات کمپانی BlackPhone که در زمینه بالابردن امنیت تبادل اطلاعات توسط گوشی های هوشمند فعالیت می نمود، مورد توجه قرار گرفت. با شروع به کار بلک فون در سال 2008، کمپانی تولید سخت افزار برای گوشی های هوشمند اسپانیایی GeeksPhone نیز به مشارکت با این کمپانی پرداخت.

یکی از شرکت های زیر مجموعه GeeksPhone شرکت Silent Circle بود که دارای متخصصین نرم افزاری فعال در زمینه تامین امنیت مکالمات برای گوشی های بلک فون بود. امروز متاسفانه اما کمپانی GeeksPhone اعلام نموده فعالیت هایش را برای همیشه خاتمه خواهد داد و همکاری این شرکت نیز با بلک فون ملغی خواهد گردید. متخصصین فعلی شاغل در این شرکت نیز که از سال 2008 تاکنون در زمینه ساخت 6 گوشی هوشمند با امنیت بالا با بل فون همکاری داشته اند نیز به کمپانی Silent Circle و یا Geek!me که یک کمپانی سازنده ساعت های هوشمند و جدا شده از GeeksPhone است، خواهند پیوست.

یکی از محصولت جالب و مشترک بلک فون و گیکزفون گوشی هوشمندی دارای چند پلتفرم بود که گیکزفون اعلام نموده این محصول و محصولات مشاب را برای استفاده و بهره عموم Open Source خواهد نمود.

دیدگاه ها
افزودن دیدگاه
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)