اپلیکیشنی برای جلوگیری از شماره گیری تصادفی توسط گوشی در جیب شما

  • منبع: phoenarena
  • تاریخ: دوشنبه 19 مرداد 1394 - 02:30
  • صفحه: اخبار
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
اپلیکیشنی برای جلوگیری از شماره گیری تصادفی توسط گوشی در جیب شما

چند هفته پیش دادگاهی در آمریکا حکمی جالب را در مورد برخی از صاحبین گوشی های هوشمند صادر نمود. حکم این دادگاه بر این قضیه تاکید دارد که کسانی که گوشی هوشمند خود را جیب پشت شلوار خود قرار می دهند و به دنبال این امر شماره گیری تصادفی توسط گوشی هوشمند آن ها صورت می گیرد، نمی توانند ادعایی برای امنیت و حفاظت داشته باشند. دادگاه منظق حکم خود را چنین شرح داده که کار این افراد مانند کسانی است که پنجره خانه خود را که فاقد هیچ پرده و محافظ است باز می گذارند و توقع دارند که کسی درون خانه را نگاه نکند.

البته برای کسانی که دارای گوشی هوشمند ساخت بلک بری هستند و هم چنان اصرار دارند که گوشی خود را در جیب عقب شلوار خود بگذارند، یک برنامه با نام Pocket safe طراحی و عرضه شده است که با استفاده از حسگر قرابت گوشی هوشمند، از شماره گیری تصادفی و یا فرستادن تکست اشتباه به افراد اشتباهی، جلوگیری می کند. زمانی که این برنامه در گوشی هوشمند شما باز باشد و شما گوشی را در جیب عقب شلوار قرار دهید، این برنامه از حسگر قرابت دستگاه شما استفاده نموده و چون منظق آن بر اساس جلوگیری از عملکرد گوشی در صورت نزدیک بودن یک شی در فاصله کمتر از یک اینچ و به مدت بیشتر از یک ثانیه است، یک صفحه Pop-Up روی صفحه اصلی گوشی شما نمایش داده خواهد شد که تمام صفحه را می پوشاند و از عملکرد صفحه نمایش جلوگیری می کند.

این برنامه مصرف باتری را بالا می برد اما چون گوشی های بلک بری دارا حالت ذخیره باتری 10 ثانیه ای می باشند، می توان پیش از استفاده از این برنامه، حالت ذخیره باتری مذکور را روشن نگاه داشت.

دیدگاه ها
افزودن دیدگاه
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)