امکان عکاسی بدون دخالت انعکاس نور توسط دوربین های گوشی های هوشمند

  • منبع: phoenarena
  • تاریخ: پنجشنبه 22 مرداد 1394 - 16:27
  • صفحه: اخبار
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
امکان عکاسی بدون دخالت انعکاس نور توسط دوربین های گوشی های هوشمند

گروهی متشکل از محققان دانشگاه MIT و گوگل در حال کار بر روی پروژه ای مشترک هستند که آن را عکاسی "ضد انسداد" نامیده اند. این مححقان نتایج کار خود را به زودی در کنفرانس SIGGRAPH 2015 به معرض عموم خواهند گذاشت، اما پیش از این جند تن از این محققین برخی ار نتایج اولیه کار خود را در فضای وی منتشر نموده اند. گرچه هنوز برای تصمیم گیری قطعی زود است، اما می توان گفت که این قابلیت "ضد انسداد" در آینده ای نه چندان دور جزیی از امکانات گوشی های هوشمند خواهد بود.

برای توضیح این قابلیت باید گفت که فرض کنیئ که میان شما و سوژه عکاسی تان یک مانع بصری مانند پنجره که منعکس کننده نور و ایجاد کننده رفله می باشد و یا فنس قرار دارد. برای عکاسی از سوژه نیز شما راهی جز گرفتن عکس با این مانع ندارید، چن در غیر این صورت باید بی خیال سوژه شوید. با استفاده از قابلیت بالا شما می توانید عکس مورد نظر خود را بدون دخالت این موانع و یا رفله های مزاحم و خراب کننده سوژه بگیرید. برای استفاده از این قابلیت کاربر نیاز به ضبط یک ویدیو و حرکت دادن دوربین برای ثبت تمامی نقاط کور و غیر قابل پوشش دارد، سپس الگوریتم مورد استفاده در این قابلیت با اشتفاده از اطلاعات کسب شده از ویدیو، عکس را بازسازی نموده و به حالت طبیعی در می آورد.

این قابلیت ممکن است در وهله اول خیلی دور از ذهن و یا غیر قابل باور به نظر برسد، اما باید تصور نمود که چند قابلیت جدید گوشی های هوشمند که اکنون تبدیل به امری عادی شده اند نیز در ابتدا در موردشان این طور تصور می شد.

دیدگاه ها
افزودن دیدگاه
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)