ویندوز 10 قابلیت اجرای برنامه های اندرویدی را خواهد داشت

  • منبع: phoenarena
  • تاریخ: جمعه 11 اردیبهشت 1394 - 13:35
  • صفحه: اخبار
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ویندوز 10 قابلیت اجرای برنامه های اندرویدی را خواهد داشت

به غیر از عناوین اصلی کنفرانس مایکروسافت که به معرفی محصولات جدید این شرکت اختصاص داشت، یکی از جالب ترین خبرهای حاشیه ای قابلیت پخش برنامه های اندرویدی در ویندوز 10 بود.

این بدان معناست که تمام گوشی ها، تبلت ها و کامپیوترهای رومیزی که مایکروسافت با پلتفرم ویندوز 10 معرفی می کند، برنامه های آندرویدی را اجرا خواهند نمود. اما این اولین پلتفرمی غیر آندرویدی نیست که برنامه های اندرویدی را اجرا می کند. گوشی های دارای پلتفرم بلک بری 10 از کمپانی هم نام، پیش از این به کاربرانشان اجازه نصب و اجرای اپ های آندرویدی را می دادند. آخرین نسخه این پلتفرم، دارای فروشگاه اپ یا اپ استور آمازون اختصاصی برنامه های آندرویدی به صورت پیش فرض بود.

بلک بری و مایکروسافت این امکان را برای کاربرانشان به این جهت فراهم نموده اند که اولا مشتریان بیشتری را که مجذوب پلتفرم منبع آزاد گوگل جذب کنند و دوما از آنجا که برخی از برنامه ها و بازی های آندرویدی نسخه بلک بری و ویندوز ندارد، مشتریان محصولات این کمپانی سرشان بی کلاه نماند. چیزی که هنوز مشخص نیست این است که آیا مایکروسافت نیز فروشگاه اپ اختصاصی برای برنامه های آندرویدی می سازد یا به طرف سومی هم چون بلک بری تکیه خواهد کرد.

دیدگاه ها
افزودن دیدگاه
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)