دیوارها می توانند به ضربان قلب شما گوش فرا دهند

  • منبع: digitaltrends
  • تاریخ: چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394 - 01:48
  • صفحه: اخبار
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
دیوارها می توانند به ضربان قلب شما گوش فرا دهند

چه می شود اگر دیوارهای خانه تان بتوانند ضربان تنفس و قلب شما را اندازه گیری کرده و بر آن نظارت کنند؟ ممکن است در نگاه اول این ایده کمی علمی-تخیلی به نظر برسد اما محققان دانشگاه ام آی تی در حال کار بر روی واقعی کردن این خیال هستند. نام این پروژه علمی Vital-Radio نام دارد، سنسورهایی که در دیوارهای خانه کار گذاشته می شوند و خانه شما را تبدیل به خانه هشومند می کنند.

این تکنولوژی به کار کسانی می آید که دارای کودک خردسال و یا مادربزرگی هستند که تنها زندگی می کند، این اشخاص بهره زیادی از نظارت دائم بر علایم حیاتی شان خواهد برد. محققان ام آی تی می گویند که این تکنولوژی تنها 1 درصد خطا دارد، می تواند در یک اتاق و یا در طول هشت متر از دیوارهای خانه تعبیه شود و علایم حیاتی چند نفر را همزمان اندازه گیری کند. این تکنولوژی حتی با اینترنت بی سیم کم قدرت هم کار می کند، که سیگنال هایی را به اشخاص درون خانه ارسال می کند و زمان بازگشت سیگنال و تعداد حرکات علایم حرکاتی را سپس محاسبه خواهد نمود.

این تکنولوژی حتی امکان ایزوله کردن افراد نسبت به سیگنال های مضر و ناخواسته ناشی از وسایل الکترونیکی را خواهد داشت، امکانی که به افزایش سلامتی و کاهش استرس منجر خواهد شد.

ساخت این تکنولوژی علی رغم ساخت نمونه اولیه هنوز در اول راه قرار دارد.

دیدگاه ها
افزودن دیدگاه
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)