پروژه Abacus گوگل جایگزین سیستم های حفاظتی مبتنی بر رمز عبور

  • منبع: phoenarena
  • تاریخ: یکشنبه 10 خرداد 1394 - 19:53
  • صفحه: اخبار
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

در چند روز گذشته کنفرانس I/O گوگل برگزار شد و این غول دنیای دیجیتال و تکنولوژی نسخه جدید سیتم عامل گوشی های هشومند خود با نام Android M و مشخصات آن را رونمایی کرد. این مشخصات شامل حالت ذخیره انرژی، افزایش مدیریت مصرف رم، پشتیبانی از خوانشگرهای اثر انگشت و ... بودند که برخی از پروژه های سخت افزاری و نرم افزاری جدید گوگل در ارتباط با آن ها بوده یا تکمیل کننده آن ها می باشند. یکی از این پروژه های پروژه Abacus است که یک پروژه هشومند شناسایی بوده و هدف حذف سیستم های حفاظتی مبتنی بر رمز عبور گوشی های هوشمند است.

این پروژه بر اساس طرح ها و نحوه استفاده از گوشی کار خود را انجام می دهد، یعنی نحوه تایپ کردن، حرکت انگشتان، نحوه کشیدن انگشت بر روی صفحه و برنامه هایی را که معمولا بیشتر مورد استفاده قرار می دهید را به خاطر سپرده، و با ترکیب آن ها با تکنولوژی های نظیر تشخیص چهره، صدا و اثر انگشت، شما را از رمز گذاری و تکنولوژی های حفاظتی دیگر بی نیاز می کند. از آنجا که فریب گوشی در تشخیص چهره امر آسانی است اما فریب دادن گوشی در تقلید صدای شخص دیگر کار آسانی نیست و وقتی با تکنولوژی ها دیگر ترکیب می شود، قابلیت اطمینان Abacus را بسیار بالا می برد.

یکی از نگرانی های پیرامون این پروژه بالا فرتن مصرف باتری توسط این تکنولوژی است که با گنجاندن قابلیت جدید مدیریت مصرف باتری در آندروید M توسط گوگل، این نگرانی برطرف خواهد شد.

دیدگاه ها
افزودن دیدگاه
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)