ضرورت تلاش برای جلوگیری از هک شدن حساب های کاربری نرم افزارهای موبایل

  • منبع: phoenarena
  • تاریخ: سه شنبه 30 تیر 1394 - 12:13
  • صفحه: اخبار
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ضرورت تلاش برای جلوگیری از هک شدن حساب های کاربری نرم افزارهای موبایل

موسسه حفاظتی AppBugs به تازگی گزارشی را منتشر کرده که طی آن ادعا نموده بسیاری از توسعه دهندگان نرم افزارهای مخصوص iOS و آندروید مشتریان خود را در معرض ریسک هک شدن حساب های کاربری شان در این نرم افزارها، قرار داده اند. این موسسه در زمینه حفاظت سیستم های عامل تلفن همراه و تبلت و نرم افزارهای آن فعالیت می کند و بر طبق گزارش آن، این مشکل از عدم ایجاد محدودیت برای دفعات تلاش برای ورود به جساب کاربری در نرم افزار و در اختیار گذاشتن امکان استفاده هکرها از روش حملات ناشیانه اجباری برای به دست آوردن رمز عبور کاربران ، ناشی می شود.

این موسسع تاکنون تعداد 53 برنامه iOS و آندورید را شناسایی نموده است که کاربران آن که حدود بیش از 600 میلیون نفر می باشند در معرض حملات ناشیانه اجباری برای هک شدن رمز عبورشان قرار دارند. این نرم افزارهای شامل نرم افزارهای محبوب و با استفاده همه گیری چون SoundCloud نیز می شوند. یک مظالعه انجام شده بر روی 70 مییلون رمز عبور در مورد میزان قدرتمند و مقاوم بودن آن ها در برابر حملات ناشیانه اجباری نشان می دهد که هک کردن آن ها برای هکر ها بدون وجود محدودیت تعداد دفعات تلاش برای ورود به حساب کاربری، بین 30 دقیقه تا 24 روز بسته به میزان قدرتمند بودن آن ها، زمان می برد. که البته این زمان در صورت استفاده هکرها به صورت همزمان از چد سیستم، کاهش چشم گیری خواهد داشت.

راه حل رفع این مشکل عدم استفاده و یا پاک کردن برنامه نمی باشد چرا که این امور اطلاعات شما را از سرور برنامه پاک نخواهد کرد، بلکه راه آن مکاتبه با توسعه دهنده نرم افزار برای از کار انداختن برنامه است، که روش های زیادی دارد. راه دیگر استفاده از رمزهای عبور تشکیل شده از بیش از 20 کارکتر است که کار هکرهای را بسیار سخت می کند اما باز هم امکان حدس زدن اتفاقی آن وجود دارد.

دیدگاه ها
افزودن دیدگاه
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)