محققان به دنبال راهی برای تشخیص افسردگی با استفاده از برنامه گوشی هوشمند شما

  • منبع: phoenarena
  • تاریخ: سه شنبه 30 تیر 1394 - 12:27
  • صفحه: اخبار
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
محققان به دنبال راهی برای تشخیص افسردگی با استفاده از برنامه گوشی هوشمند شما

یکی از چالش های بزرگ روانشناسان در تشخیص صحیح بیماری هایی چون افسردگی، تعدد متغیر ها در بیماران و تفاوت آن ها از یک بیمار تا بیمار دیگر است. حتی با وجود ابزارها و راه هایی چون استفاده از پرسشنامه های معتبر، باز هم درصدهای خطا و امکان اشتباه وجود دارد. مححقان دانشگاه Northwestern آمریکا در حال کار بر روس ساخت نرم افزاری هستند که Purple Robot نامیده می شود که با استفاده از اطلاعات حاصل از مکان، حرکت، الگوهای استفاده از گوشی به ساخت مدل معلومی برای تشخیص افسردگی کاربر می پردازد.

بر طبق گفته سهراب صائب، یکی از محققان این پروژه، دلیل و هدف اصلی ساخت این برنامه حصول اطمینان از این امر است که آیا می توان به صورت معلوم و یا مجهول به تشخیص افسردگی افراد با استفاده از الگوهای خاصی پرداخت یا خیر. در مرحله اول تحقیق، این برنامه از بین 28 فرد شرکت کننده توانست در 87 درصد آن ها علایم افسردگی را کشف کند که از این بین، 74 درصد این افراد از گوشی هوشمند خود بیشتر برای اموری چون پیامک دادن به جای برقراری تماس استفاده می نمودند.

در مرحله دوم مطالعات که در حال برگزاری است، مطالعات بر روی شناسایی تغییرات رفتاری در بازه های زمانی طولانی انجام خواهد شد که ممکن است مدت تحقیق در این مرحله را کمی طولانی کند. 17 درصد کل جمعیت جهان تعدادی از علایم افسردگی را در دوره ای از زندگی خود تجربه کرده اند و اگر استفاده از تلفن های هوشمند قرار است این درصد را افزایش دهد، برنامه هایی چون Purple Robot باید به کمک افراد بشتابند.

دیدگاه ها
افزودن دیدگاه
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)