دستیار شخصی جدید فیسبوک رسما معرفی شد

  • منبع: phoenarena
  • تاریخ: شنبه 7 شهریور 1394 - 21:02
  • صفحه: اخبار
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
دستیار شخصی جدید فیسبوک رسما معرفی شد

ماه پیش خبری منتشر شد مبنی بر این که فیسبوک نیز یک دستیار شخصی مجازی معرفی و عرضه خواهد نمود. فیسبوک به تازگی این دستیار شخصی خود را رسما معرفی نموده و نام آن را M گذاشته است. این دستیار تحت برنامه پیام رسان فیسبوک یا همان Facebook Messenger فعالیت نموده و دستورات را مستقیما از طریق چت کردن با کاربر دریافت می نماید. این دستیار کارایی مشابه دستیاران شخصی دیگر مانند Google Now و Siri را مانند جمع آوری اطلاعات و انجام برخی از فعالیت ها را داراست اما با سایرین تفاوت هایی نیز دارد.

این دستیار بر خلاف سایر دستیارهای صوتی و شخصی دارای محتوای انسانی است و این بدین معنی است که اگر سایر دستیارها کاملا یک نرم افزار خودکار و دارای هوش مصنوعی برنامه ریزی شده هستند، برخی از اعمال دستیار فیسبوک توسط انسان رهبری، سرپرستی و انجام می شود. این دستیار از سرپرستان خود برخی دستورات را آموزش دیده و دریافت می دارد و برای مثال می تواند برای کاربران خرید انجام داده، هتل، هواپیما و قطار رزرو کند و هدیه برای دوستان و خانواده بفرستد. این دستیار توسط ضربه زدن بر دکمه ای که در انتهای صفحه اصلی پیام رسان فیسبوک وجود دارد فعال می شود و از پنجره باز شده، مانند محیط چت می توان با وی چت نموده و به وی فرمان داد. پس از صدور فرمان، این دستیار سوالاتی را برای تکمیل اطلاعات خود و انجام بهتر وظیفه اش از کاربر می پرسد و پس از انجام کار، به وی پیام خواهد داد.

با وجود افزایش روز افزون کاربران برنامه پیام رسان فیسبوک، باید صبر کرد و دید که فیسبوک به استخدام چندین نفر برای سرپرستی این دستیار صوتی، نیاز پیدا می کند.

دیدگاه ها
افزودن دیدگاه
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)