آیفون های جیلبرک شده هدف اصلی بدافزارها

  • منبع: phoenarena
  • تاریخ: پنجشنبه 12 شهریور 1394 - 23:20
  • صفحه: اخبار
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
آیفون های جیلبرک شده هدف اصلی بدافزارها

یک موج جدید از بدافزارهایی که گوشی های آیفون جیلبرک شده را هدف گرفته بودند، موفق به دزدیدن بیش از 225 هزار گواهینامه مرتبط با آی دی اپل کاربران این گوشی های شدند. عواقب عملکرد این موج از بدافزارها هم چنین شامل دسترسی به خرید برنامه های پولی بوده که 100 درصد شیادانه بوده است. در برخی از موارد، صاحبان اصلی و برحق برخی از آیفون ها حتی قادر نبوده اند که صفحه نمایش گوشی خود را با کد پینی که خود تعیین کرده بودند، باز کنند. بر روی اکثر گوشی های قربانی این موج، بد افزار Key raider کشف شده که بدافزاری جهت دزدیدن رمز حساب های کاربری مختلف کاربران آیفون می باشد.

معمولا کاربران مختلف در نقاط مختلف جهان گوشی آیفون خود را جهت دسترسی به امکاناتی که این گوشی ها در حالت عادی به آن دسترسی ندارند جیلبرک می کنند، غافل از این که این کار دستگاه آن ها را در برابر حملات بدافزارها و دزدی رمزهایشان، آسیب پذیر می کند. هم چنین جیلبرک کردن احتمال دسترسی هکر ها به هویت اصلی صاحب گوشی، مجوزهای حفاظتی آن و کلیدهایی که توسط آن های iOS هشدارهای خود را فعال می کند را بالا می برد. یکی دیگر از اهداف جیلبرک کردن، دسترسی به برنامه های پولی فروشگاه اپ استور به صورت رایگان است.

با دزدیدن مجوزهای اپل آی دی یک قربانی، هکرها می توانند هویت این شخص و سارین را جعل کرده و در فروشگاه اپ استور اپل دست به خریدهای کلان بزنند.

دیدگاه ها
افزودن دیدگاه
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)