صرفه جویی 70 درصدی در اینترنت با قابلیت صرفه جویی در اینترنت گوگل کروم

  • منبع: phoenarena
  • تاریخ: جمعه 13 آذر 1394 - 00:56
  • صفحه: اخبار
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
صرفه جویی 70 درصدی در اینترنت با قابلیت صرفه جویی در اینترنت گوگل کروم

در حال حاضر قابلیت صرفه جویی در اینترنت مرورگر گوگل کروم پدیده جدیدی نیست و تاکنون چند نرم افزار دارای این قابلیت نیز معرفی شده اند. خود گوگل کروم این قابلیت را از دو سال پیش یعنی از سال 2014 میلادی فعالی نموده است، قابلیتی که فشرده سازی صفحات وب را ابتدا بر روی سرورهای گوگل پیش از دانلود آن ها بر روی صفحه گوشی های هوشمند و تبلت ها، انجام می دهد.

این قابلیت از ابتدای عرضه و معرفی خود، قادر به صرفه جویی تا 50 درصدی در شارژ و ترافیک اینترنت های خط و وای فای بود و هم اکنون مدیر تولید بخش گوگل کروم کمپانی گوگل اعلام نموده که قدرت این قابلیت به صرفه جویی 70 درصدی رسیده است. این قدرت از آن جا ناشی می شود که گوگل کروم اتصال شما به یک شبکه با سیگنال ضعیف را شناسایی نموده و تا Load نشدن کامل قالب یک سایت، اقدام به دانلود و نمایش عکس های آن نخواهد نمود. البته در اینز کمان دست کاربر برای انتخاب نمایش و عدم نمایش تصاویر یک وب سایت نیز باز است. این قابلیت برای کسانی که از طریق شبکه های ضعیف به اینترنت متصل می شوند و یا چندین Tab را هنگام وبگردی باز می کنند بسیار مفید خواهد بود.

این قابلیت فعلا در برخی کشورهای نظیر هند و سنگاپور فعال شده و در آینده نزدیک برای سایر کشورها و سیستم عامل iOS نیز فعال خواهد شد.

دیدگاه ها
افزودن دیدگاه
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)