اپل مالکیت کمپانی آلمانی SensoMotoric را تصاحب کرد

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
اپل مالکیت کمپانی آلمانی SensoMotoric را تصاحب کرد

اپل امروز مالکیت شرکت المانی SensoMotoric Instrument که در زمینه بینایی کامپیوتری فعالیت میکند را تایید کرد. این شرکت در سال 1991 اطراف برلین تاسیس شد، به پیشرفت تکنولوژی ردیابی حرکت چشم برای استفاده در هدست ها و عینکهای واقعیت مجازی VR و واقعیت افزوده AR مشغول است. با توجه به گرایش اپل به تمرکز روی اپلیکیشن های واقعیت افزوده ، این مالکیت میتواند به توسعه اپلیکیشن های واقعیت افزوده برای آیفون یا تولید سخت افزاری مستقل در آینده کمک کند. اپل این خبر را به طور رسمی تایید نکرد است، همانطور که هیچ وقت مالکیت هایش را فاش نمیکند. 

اگرچه اپل با اعلام بیانیه های مختلف به صورت غیرمستقیم قراردادهایش را تایید می کند، بر اساس اخبار اخیر از Axios نماینده کمپانی اپل گفته است: "اپل کمپانی های کوچکتر در زمینه تکنولوژی تکنولوژی را هر از چندگاهی خریداری می کند، و ما معمولاً درباره اهداف و برنامه هایمان صحبت نمی کنیم."

کاملا مشخص نیست اپل چطور میخواهد از تکنولوژی SensoMetric و مالکیتش استفاده کند، و احتمالا حالا حالاها از نقشه ی اپل برای کاربرد این امکانات در اپلیکیشنهای آیفون و سخت افزارها باخبر نخواهیم شد. تیم کوک، مدیر اجرایی اپل، در مصاحبه ای گفت معتقد است واقعیت افزوده AR هنوز یک تکنولوژی نوپا و بسیار هیجان انگیز است، او فکر میکنذ این تکنولوژی مانند دنیای گوشی های همراه همچنان فضای زیادی برای تغییر و پیشرفت دارد.

در کنفرانس WWDC امسال، اپل از پلتفرم جدید ARKit رونمایی کرد، این پلتفرم به دولوپرها امکان تولید نرم افزارهای جدیدی را میدهد که میتوانند از دوربین و سنسورهای آیفون استفاده میکنند تا عمق میدان را تشخیص دهند و اشیا مجازی را به دنیای واقعی بیاورند. این پلتفرم به زودی رقیبی جدی برای پروژه تانگو گوگل تبدیل میشود.

دیدگاه ها
افزودن دیدگاه