فیس بوک و شناسایی افرادی که حضور فیزیکی در مغازه‌ها داشته‌اند

  • تاریخ: یکشنبه 2 مهر 1396 - 15:52
  • صفحه: اخبار
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
فیس بوک و شناسایی افرادی که حضور فیزیکی در مغازه‌ها داشته‌اند

فیس بوک به تبلیغات کنندگان اجازه می دهد افرادی را که حضور فیزیکی در مغازه‌های بیرون را داشته‌اند را هدف قرار دهند. ابزارهای تبلیغاتی فیس بوک بیشتر از همیشه رضایت کاربران را با خود دارد. بزرگترین شبکه‌ی اجتماعی جهان روز پنجشنبه در میان معرفی موارد جدید، ابزارهای جدیدیش برای تبلیغات کنندگان را اعلام کر؛ ابزارهایی که به تبلیغات کنندگان اجازه می‌دهد کاربران را مبتنی بر مکان‌هایی که در دنیای واقعی بوده‌اند و در آنجا حضور داشته‌اند را هدف قرار دهند.

فیس بوک از این قابلیت برخوردار است زیرا بعضی افراد به شرکت اجازه داده‌اند که از طریق اپلیکیشن موبایل مکان‌هایی که حضوری فیزیکی در آنها داشته‌اند را ردیابی کند (تنظیماتی که می‌شود آن را خاموش کرد). این شرکت می گوید که این ابزار ردیابی مغازه‌ها برای هزاران مغازه در کشورهای متعددی فعال شده است. گابریل فرانسیس، مدیر بازاریابی محصول فیس بوک در اعلامیه‌ای بیان کرد که:"کسب و کارها همیشه تمایل داشته‌اند شیوه‌ای بیابند که از طریق آن بدانند چگونه تبلیغات دیجیتال می‌تواند مشتریان را به سمت دنیای آفلاین سوق دهد --- جایی که بیشتر فروش‌ها رقم می‌خورد."

کسب و کار تبلیغاتی فیس بوک اخیرا بسیار مورد موشکافی قرار گرفته است. اوایل این ماه، یک شرکت افشا کرد که در طول انتخابات سال 2016 چیزی حدود 100000 دلار تبلیغات را برای بی اعتبار کردن حساب‌هایی که به احتمال زیاد به روسیه متصل بودند در فیس بوک هزینه کرده است. و هفته‌ی گذشته، فیس بوک در معرض اتهام قرار گرفت که از طریق دسته‌بندی‌های خودکاری که بر پلت‌فرم تبلیغاتی شرکت ساخته شده است تبلیغات کنندگان می‌توانند بطور ویژه‌ای تبلیغات ضد یهود را هدف قرار دهند.

شرلی سندبرگ، مدیر اجرایی فیس بوک به این رویداد در روز چهارشنبه پاسخ داد و گفت": گزارشی منزجر کننده و ناامید کننده است.". او گفت فیس بوک درحال افزایش اقدامات پیشگیری کننده علیه تبلیغات تنفربرانگیز است و قصد دارد بطور خودکار فرآیندی طراحی کند که مانع انتشار همچین تبلیغاتی شود.

دیدگاه ها
افزودن دیدگاه