سامسونگ گلکسی S8 و اضافه شدن حالت پرتره در آپدیت بعدی

  • تاریخ: چهارشنبه 26 مهر 1396 - 18:08
  • صفحه: اخبار
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
سامسونگ گلکسی S8 و اضافه شدن حالت پرتره در آپدیت بعدی

سامسونگ می‌خواهد با آپدیت نرم‌افزاری بعدی‌اش نسخه‌ی خودش از حالت Portrait را به گوشی‌های گلکسی S8 و S8+ اضافه کند. یکی از مشتریان وفادار سامسونگ در سایت این شرکت سوالی درباره این جفت پرچمدار جدید مطرح کرده بود و پرسیده بود آیا این دو گوشی به این ویژگی جدید دوربین دسترسی دارند یا نه. مسئول پشتیبانی خدمات مشتریان جواب زیر را نوشته بود.
"صادقانه بگویم که در رابطه با سوال شما هنوز اطلاعاتی نداریم، اما قاطعانه امیدواریم که در آینده‌ی نزدیک با آپدیت جدید بعدی حالت Portrait را به گوشی اضافه کنیم."
البته، این اطلاعات بطور رسمی از سمت سامسونگ منتشر نشده است و نباید آن را چندان جدی گرفت. اما هرچه باشد جوابی ویژه و جالب است، زیرا این نکته را مطرح می‌کند که این ویژگی ممکن است در آینده ی نزدیک برای این دو گوشی مهیا شود، و همچنین اشاره می‌کند که در آینده ی نزدیک این اتفاق رخ می‌دهد.
همانطور که شاید از آن آگاه باشید، حالت Portrait عموما در گوشی‌های دارای دو دوربین که از لنزهای ثانویه‌ی telephoto برخوردارند وجود دارد. این ویژگی کاربران را قادر می‌سازد که تصاویر پرتره را همچون دوربین‌های DSLR ثبت کنند؛ شیوه‌ای از تصور که در آن هدف در فوکوس کامل است و پس زمینه تار شده است. سامسونگ نسخه‌ی خودش از حالت Portrait را در اولین گوشی دارای دو دوربین‌اش به نام Live Focus عرضه کرد - بر روی گوشی گلکسی S8. با Live Focus، شما می‌توانید میزان تار بودن پس زمینه را قبل و بعد از گرفتن عکس مشخص کنید.
با اینحال،‌ گوگل اخیرا ثابت کرد که برای اعمال کردن حالت Portrait لزوما نیازی به لنزهای ثانویه‌ی telephoto ندارید. حالت کوهستان در گوشی‌های هوشمند Pixel 2 از طریق یک سنسور در جلو و عقب گوشی ثبت می‌شود که با کمک تکنولوژی Dual Pixel منجر به ایجاد افکت بوکه می‌شوند. بر روی کاغذ، با آپدیت نرم افزاری سامسونگ می‌تواند تکنولوژی مشابهی را به سری گلکسی S8 اضافه کند؛ زیرا هر دوی این گوشی‌ها از سنسورهای Dual Pixel برخوردارند.

 

 

دیدگاه ها
افزودن دیدگاه