اپل و همکاری با اینتل بر سر مودم‌های نسل پنجم

  • تاریخ: دوشنبه 29 آبان 1396 - 18:30
  • صفحه: اخبار
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
اپل و همکاری با اینتل بر سر مودم‌های نسل پنجم

گزارشات منتشر شده حاکی از آن است که گوگل در همکاری نزدیکی با شرکت اینتل قصد دارد در آینده آیفونی بسازد که قادر باشد پهنای باند بی سیم 5G را پشتیبانی کند. به گزارش شرکت Fast Company، مهندسان اپل با مسئولان مربوطه در اینتل مدتی است که مشغول به مذاکرات بر سر نحوه بکارگیری نسل 5 این سرویس هستند؛ همچنین اینطور به نظر می‌رسد که همکاری با کوالکام محدود شده است.
این گزارش که از یک منبع آگاه نقل قول می‌کند، می‌گوید اپل به شدت در حال یادگیری تکنولوژی نسل پنجم اینتل است تا بتواند آن را در آیفون‌های آینده به کار گیرد. این خبر در زمانی انتشار می‌شود که اپل اعلام کرد با موفقیت توانسته است یک تماس تلفنی end-to-end را با نسل پنجم این تکنولوژی به انجام برساند که نقطه عطفی در توسعه است.
در حالی که بسیاری کوالکام را در تکنولوژی نسل پنجم پیشگام می‌دانند، گزارش Fast Company نشان می‌دهد که تکنولوژی کوالکام به صورت عمده توسط شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ارتباطی به کار گرفته نخواهد شد. در این اثنا، مهندسان اپل بر این باورند که مدم نسل پنجم اینتل برای ایفون‌های آینده مناسب‌تر خواهد بود.
از نظر اینتل، عرضه مودم‌های 5G برای اپل نشانگر یک فرصت بزرگ برای بخش بدون استفاده مودم این شرکت خواهد بود. گفته می‌شود این شرکت از یک تیم چند هزار نفره برخوردار است که در حال کار بر روی 5G هستند و فرصت پیش آمده کنونی برای اینتل یک برگ برنده محسوب خواهد شد.
یک آیفون با قابلیت پشتیبانی از 5G توانایی سرعت گیگابایتی را خواهد داشت، اما ما هنوز فاصله زیادی با استفاده از این تکنولوژی داریم زیرا شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ارتباطی می‌بایست زیرساخت‌های خود را ارتقا دهند و سازندگان موبایل نیز باید از سیستم‌های جدیدی در گوشی خود استفاده کنند.

دیدگاه ها
افزودن دیدگاه