مشخص شدن چرایی قانون منع لب تاپ در هواپیما

  • تاریخ: دوشنبه 1 آبان 1396 - 22:27
  • صفحه: اخبار
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
مشخص شدن چرایی قانون منع لب تاپ در هواپیما

به یاد دارید اولین باری که دولت ایالات متحده بعضی از مسافران خارجی را مجبور کرد که لب تاپ‌هایشان برای بررسی در میان چمدان‌هایشان قرار دهند؟ مشخص شده است که قرار دادن این دستگاه ها در کنار دیگر وسایل در چمدان موجب آتش سوزی و یا خطر انفجار در هواپیما می‌شود.
طبق گزارش انجام شده‌ای توسط موسسه هوایی فدرال، اگر باطری لیتیومی داخل لب تاپ در میان وسایل داخل چمدان شما شدیدا داغ شود، پتانسیل آتش گرفتن آن وجود دارد. اگر این آتش به چیزی مثل شامپو گسترش یابد، امکان انفجار آن صد در صد است.
این انفجار باعث سقوط هواپیما نخواهد شد، اما امکان این وجود دارد که شعله‌های آتش تمام هواپیما را در بر گیرد. FAA تمامی این موارد را در گزارشی برای سازمان هوایی بین‌المللی گزارش داد؛ سازمانی در ایالات متحده که مسئول استانداردهای ایمنی خطوط هوایی در سراسر جهان است. در کنار دیگر سازمانهای هوایی، FAA به مسافران پیشنهاد می‌کند که اجازه بررسی لب تاپ‌ها و موارد مشابه در این سایز را ندارند.
اوایل امسال، دولت رئيس جمهور ترامپ در نقطه مقابل این طرح قرار گرفت. بخاطر ریسک امنیتی احتمالی، ایالات متحده برای مسافران ورودی به ایالات متحده از برخی فرودگاههای واقع در خاور میانه و برخی دیگر از خطوط هوایی، منع آوردن لب تاپ به کابین هواپیما را خواستار شد. منع لب تاپ، همانطور که مشخص است، مادامیکه فرودگاهها و خطوط هوایی ابزارهای جدیدی برای امنیت در اختیار گرفتند، به مرور لغو شد، و بطور کل بعد از چهار ماه این قانون کاملا برداشته شد.
احتمال دارد به زودی شاهد نوع دیگری مخالفت با این ممنوعیت باشیم. هرچند که، FAA گزارش می‌دهد که اغلب مسافران تمایلی به چک کردن لب تاپشان در طول مسافرت ندارند.

دیدگاه ها
افزودن دیدگاه