معرفی محصولات جدید اپل در مرکز همایش استیو جابز و اپل پارک

  • تاریخ: سه شنبه 21 شهریور 1396 - 23:00
  • صفحه: اخبار
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
معرفی محصولات جدید اپل در مرکز همایش استیو جابز و اپل پارک

پس از انتشار انواع خبرهای ریز و درشت که بسیاری در حد شایعه باقی ماندند، سرانجام امشب 21 شهریور محصولات حیاتی اپل بنام های آیفون 8 و آیفون 8 پلاس و البته آیفون ایکس معرفی شدند.
این گوشی ها که از انتشار نسخه قبلی خود یعنی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس دچار شایعات فراوان شدند، قطعا در 10 سالگی اولین آیفون سال 2007 انتظارات را بسیار بالا برده اند. در حدی که بسیاری گوشی آیفون ایکس را در حد قمار مرگ و زندگی اپل دانسته اند، زیرا که هم طراحی این گوشی تغییرات فراوانی داشته و هم رقبای اندرویدی پیشرفت بسیاری کرده اند.
آیفون ایکس اولین گوشی اپل با نمایشگر 5.8 اینچ از نوع OLED است که بدون حاشیه طراحی شده و تقریبا تمام صفحه را در بر گرفته است. طراحی بدون حاشیه باعث شده تا دکمه همیشگی و آشنای Home و سنسور اثر انگشتی که درون این دکمه تا قبل از این مدل تعبیه شده بود حذف شده و کلیدهای مجازی با ویژگی 3D Face جایگزین آن شود. در قسمت پنل پشت نیز طراحی شیشه ای را شاهدیم تا از آیفون ایکس فقط فریم دور گوشی فلزی باشد. دوربین دوگانه 12 مگاپیکسل آیفون ایکس هم از حالت افقی در چند مدل قبلی به حالت عمودی تغییر کرده تا توازن طراحی را بیشتر حفظ کرده باشد. پردازنده گرافیکی 16 هسته ای بر روی تراشه Apple A11 تعبیه شده تا از 3 گیگابایت فضای رم برای پردازش روان iOS 11 و یا بازی های با گرافیک بسیار بالا بهره بگیرد.
آیفون 8 همانند آیفون 7 از دوربین 12 مگاپیکسل در پشت بهره گرفته، گرچه این دوربین در مدل 8 پلاس دوگانه و همانند آیفون 7 پلاس خواهند بود. هر 2 گوشی آیفون 8 و آیفون 8 پلاس دارای 2 گیگابایت حافظه RAM و در 2 حجم 64 گیگابایت و 256 گیگابایت در رنگهای خاکستری، نقره‌ای، مشکی و طلایی قابل تهیه هستند.
این 3 گوشی زیبا و جذاب مانند گوشی های سال 2016 این شرکت در برابر آب مقاوم بوده و دارای گواهینامه IP68 می باشند، ضمن اینکه این گوشی ها از شارژ وایرلس پشتیبانی کرده و نیاز به کابل لایتنینگ را کمتر هم کرده است. گوشی های معرفی شده در این مراسم از جدیدترین نسخه سیستم عامل اپل یعنی iOS 11 بهره میبرد که البته این نسخه از سیستم عامل به زودی برای گوشی های قبلی هم منتشر خواهد شد.
در این مراسم نسل جدید اپل واچ با پشتیبانی از LTE بدون نیاز به گوشی آیفون و سیستم عامل apple watch OS 4 نیز معرفی شد. ضمن اینکه اپل تی وی با قدرت نمایش رزولوشن 4K و استاندارد HDR معرفی شدند.
باید دید پس از معرفی محصولات جدید اپل در سال 2017، روزهای درخشان اپل ادامه خواهد داشت یا شاهد اتفاقات دیگری در سیلیکون ولی خواهیم بود.

دیدگاه ها
افزودن دیدگاه