فایرفاکس کوانتوم و سرعت گرفتن مرور صفحات وب

  • تاریخ: چهارشنبه 24 آبان 1396 - 13:03
  • صفحه: اخبار
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
فایرفاکس کوانتوم و سرعت گرفتن مرور صفحات وب

شما هم مدتی پیش فایرفاکس را بخاطر اینکه حس کردید در مقابل رقبای خود کندتر شده است، از سیستم حذف کردید؟ موزیلا متعهد شده است که دوباره دل شما را به دست بیاورد. همانطور که این شرکت وعده داده بود، فایرفاکس کوانتوم (یا فایرفاکس 57) را منتشر کرد که ادعا می‌شود سریعترین مرورگر تاریخ این شرکت است. این شرکت همچنین ادعا می‌کند که این مرورگر دو برابر سریعتر از نسخه‌ای است که 6 ماه پیش آن را عرضه کرد؛ این مرورگر از یک موتور چند هسته‌ای CSS بهره می‌برد و باگ‌ها در آن حذف شده‌اند؛ باگ‌هایی که باعث کند شدن این مرورگر می‌شد. اینکه آیا این مرورگر واقعا سریعتر است یا نه به سایت‌هایی بستگی دارد که از آنها بازدید می‌کنید، اما در آزمایش‌های انجام شده بسیار سریع به نظر می‌رسید.
خوشبختانه، کوانتوم برای جذب مخاطب تنها بر سرعت تکیه نکرده است. در این نسخه یک رابط کاربری وجود دارد که هم ساده‌تر شده است (بسیاری از چیزهای اضافی حذف شده است) و هم در نمایشگرهای با کیفیت بسیار شفاف به نظر می‌رسد. همانطور که می‌دانید، موزیلا Pocket را خیلی وقت پیش خریداری کرده است. زمانی که شما یک تب جدید را باز می‌کنید، پیشنهادات خبری Pocket را در کنار میانبرهایی برای سایت‌هایی که بیشترین بازدید را دارند مشاهده می‌کنید.
این نسخه جدید اکنون برای کاربران لینوکس، مک و ویندوز موجود است. تغییرات زیادی در این نسخه داده شده است و سهم مصرف این مرورگر وب نسبتا پایدار مانده است که در حدود 13.1 درصد است در حالی که این رقم برای کاربران کروم در حدود 59.8 درصد است. ازینرو، فایرفاکس باید تغییرات بنیادینی انجام دهد تا بتواند به چنین درصد بالایی دست پیدا کند.

دیدگاه ها
افزودن دیدگاه