زیردریایی جدید نیروی دریایی آمریکا به کنترل کننده Xbox 360 مجهز است

  • تاریخ: دوشنبه 28 اسفند 1396 - 11:41
  • صفحه: اخبار
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
زیردریایی جدید نیروی دریایی آمریکا به کنترل کننده Xbox 360 مجهز است

در روز شنبه USS Colorado که درواقع آخرین زیردریایی کلاس ویرجینیا نیروی دریایی ایالت متحده می باشد از پایگاه زیردریایی در شمال شرق ایالت متحده به نام Naval Submarine Base New London در کانکتیکات به خدمت گرفته شد. بر طبق گفته خبرگزاری USA Today، این زیردریایی به یک قطعه غیرمتعارف کنترل کننده  XBox تجهیز شده است.

نیروی دریایی در ماه سپتامبراعلام کرد که زیردریایی های جدید مجهز به یک جفت تیرک فوتونیک می باشند که جایگزین پریسکوپ ( دوربین زیردریایی جهت مشاهده اشیا روی سطح ) که قبلا استفاده می شدند، می شود. این تیرک ها مجهز به دوربین هایی با رزولوشن بالا می باشند که می توانند 360 درجه بچرخند و تصاویر خود را به مانیتورها دراتاق کنترل تحویل دهند. در ابتدا این تیرک ها با یک کنترل های سبک هلی کوپترکنترل می شدند که این کنترل ها سنگین بودند بنابراین جای خود را به کنترل کننده  Xbox 360 دادند.

طبق گفته افسرفرمان دهنده Colorado، فرمانده رید کوئپ، استفاده از اینگونه تکنولوژی می تواند موجب صرفه جویی در هزینه های نیروی دریای شود در حالی که این کنترل کننده در حال حاضر برای ملوانان زیردریایی به راحتی قابل استفاده است.

نیروی دریایی اولین کسانی نیستند که کنترل کننده های خود را با آنچه که کاربران با آن ها آشنایی دارند، سازگار می کنند. پی دبلیو سینگر نویسنده کتاب Wired for War در سال 2009 که ارتش از صنعت بازی های ویدیویی با کنترل کننده هایی که دقیقا شبیه به کنترل کننده های کنسول های بازی هستند، الهام گرفت، به PBS، توزیع کننده و پخش کننده برنامه های تلویزیونی آمریکا گفت: " ما در حال حاضر نسلی هستیم که در استفاده از این کنترل ها آموزش دیده ایم بنابراین چرا ما باید از سیستم های متفاوت دیگری استفاده کنیم که می باست شیوه به کارگیری از آن ها را با کارکنان خود آموزش دهیم؟ "

دیدگاه ها
افزودن دیدگاه